• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

نشست مشترک دکتر آشوبی با معاونین و مدیران کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

  • کد خبر : 26026
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
نشست مشترک دکتر آشوبی با معاونین و مدیران کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
گیل نوین_گیلان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت ازجمله معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود استان، خواستار توجه بیش‌ازپیش به نظام سلامت گیلان شد.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با دکتر سعید کریمی- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت، آخرین اقدامات نظام سلامت در تأمین، حفظ و پایداری سلامت به‌ویژه در حوزه بهداشت را تبیین و خواهان توجه بیش‌ازپیش وزارت متبوع به توسعه نظام سلامت در گیلان شد.

وی با اشاره به توسعه خدمات زیرساختی در حوزه تأمین و تجهیز مراکز سلامت‌محور استان به دستگاه‌های تشخیص پزشکی و تصویربرداری، آغاز عملیات اجرایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را برای راه‌اندازی رادیوتراپی و احداث بونکر آن را برای مردم در حوزه درمان، امیدوارکننده و در جهت ارتقای سلامت استان و عدالت‌خواهانه توصیف کرد.

دکتر آشوبی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت در بخش دولتی، بهره‌برداری از ابرطرح‌های نظام سلامت در استان گیلان را ناکافی دانست و جبران آن را نیازمند توجه بیش‌ازپیش از محل اعتبارات ملی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم چندین طرح و پروژه عام‌المنفعه سلامت‌محور در استان گیلان به بهره‌برداری رسیده، گفت که تعداد زیادی از طرح‌های بهداشتی درمانی، آموزشی و تجهیزاتی آماده افتتاح‌شده است.

دکتر آشوبی همچنین با مهندس ساکی- مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز دیدار کرد و گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در دست احداث نظام سلامت در گیلان ازجمله دانشکده پزشکی لاکان، بیمارستان جایگزین پور سینا، بیمارستان در دست احداث ۴۲۱ تخت خوابی رشت و همچنین مراکز بهداشتی در مناطق کم برخوردار و محروم استان گیلان ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با دکتر سیف‌الله مرادی- مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد و آخرین نیازمندی‌های استان گیلان در تأمین نیروی انسانی موردنیاز ازجمله کادر درمان و پشتیبان بیمارستان ۴۲۱ تخت خوابی لاکان رشت را مورد مطالبه قرار داد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=26026

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.