• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
فرمانده انتظامی گیلان:

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان برقرار شد

  • کد خبر : 24879
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان برقرار شد
گیل نوین_گیلان: فرمانده انتظامی گیلان گفت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تماس از ابتدای امسال با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان برقرار شد.

به گزارش گیل نوین:به نقل از ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به تلاش ماموران نیروی انتظامی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش اشاره و اظهار کرد: پلیس گیلان تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در جامعه انجام می‌دهد و در برخورد با اراذل و اوباش نیز از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۲۸ نفر از آنان توسط پلیس در گیلان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین طی امسال ۲۵ هزار و ۶۹۸ جلسه مشاوره در مرکز مشاوره و کلانتری‌ها برگزار شد که ۷۱ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است که این امر نشان می‌دهد این مراکز تاثیر مثبتی دارند.

وی افزود: البته گیلان یکی از استانهای امن در کشور محسوب می‌شود و طی امسال هیچ گونه سرقت مسلحانه در این استان انجام نشد و از سوی دیگر با توجه به اقدامات بازدارنده که توسط نیروی انتظامی گیلان انجام شد، شاهد کاهش ۲ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان هستیم.

فرمانده انتظامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: چهار تن و ۸۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گیلان کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

سردار ملکی افزود: در این راستا نیز ۶۷۳ قاچاقچی، پنج هزار و ۸۲۲ خرده فروش و ۱۶ هزار و ۷۰۳ معتاد دستگیر شدند که دستگیری خرده فروشان ۸۴ درصد و دستگیری معتادان ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به کشفیات مواد محترقه نیز اشاره و بیان کرد: امسال یک میلیون و ۴۶۴ عدد موادمحترقه کم‌خطر و ۳۴۱ کیلوگرم نیز مواد محترقه پرخطر در این استان کشف شد و در این راستا ۲۴۹ نفر دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استانهای گردشگری است و طی سال این استان پذیرای میلیونها نفر از هموطنان است؛ اما خوشبختانه گیلان از نظر امنیت یکی از استانهای امن است و با توجه به اینکه آزادراه رودبار – منجیل نیز بازگشایی شده، پیش‌بینی می‌شود که در تعطیلات نوروز مسافران بیشتری وارد گیلان شوند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=24879

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.