• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
در دومین جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی مطرح شد؛

گسترش و تقویت مشاغل خانگی در تحقق اهداف نظام در حوزه اشتغال ضروری است

  • کد خبر : 2827
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
گسترش و تقویت مشاغل خانگی در تحقق اهداف نظام در حوزه اشتغال ضروری است
رشت/گیل نوین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در سال گذشته بیش از 70 درصد از تسهیلات ابلاغی با توجه به الگوهای در نظر گرفته شده در استان به صورت هدفمند به پشتیبان های مشاغل خانگی پرداخت شد.

 

به گزارش گیل نوین/به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: دومین جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی با حضور عباس علیزاده مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان،رنجکش مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و دیگر اعضا در استانداری گیلان برگزار شد.

علیزاده در این نشست با ارایه عملکرد حوزه اشتغال اداره کل در سال گذشته گفت: با تحقق سیاست های دولت در تحقق برنامه های ابلاغی حوزه اشتغال و با رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی توانستیم جزء سه استان برتر کشور در حوزه کسب و کار فعال بازار کار باشیم.

وی با بیان این مطلب از تعامل استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و به ویژه تلاش و زحمات همکاران مجموعه بزرگ تعاون،کار رفاه اجتماعی گیلان به عنوان عوامل موثر در تحقق این موفقیت بزرگ قدردانی کرد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: گسترش و تقویت مشاغل خانگی در تحقق اهداف نظام در حوزه اشتغال بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: در این خصوص سازوکارهای اجرایی لازم جهت اتصال کسب و کارهای خانگی به بازار باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

علیزاده در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی یادآور شد: در سال گذشته تعداد ۱۲۹ طرح با مبلغ تسهیلات ۶۲ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای ۳۸۴ نفر مصوب و از طریق دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون پرداخت شد.

وی اضافه کرد: میزان این تسهیلات در سالجاری با رشد چمشگیری همراه و با مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به استان گیلان ابلاغ شد.

علیزاده با بیان اینکه ۷۱ درصد از تسهیلات ابلاغی با توجه به الگوهای در نظر گرفته شده در استان به صورت هدفمند به پشتیبان های مشاغل خانگی پرداخت شد خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای استان انتظار می رود در سالجاری با اولویت‌بخشی به طرح‌های پشتیبان، تعاونی‌ها، به ویژه تعاونی های زنان فعال به صورت پشتیبان و متقاضیان طرح های مستقل متصل به بازار، بهره‌وری جذب منابع افزایش یابد

رنجکش مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری نیز با تاکید بر اهمیت توسعه مشاغل خانگی در اقتصاد استان، به نقش مهم این واحدهای اقتصادی در تولید و اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های پنهان اشتغال و رفع عوامل محدود کننده در حوزه مشاغل خانگی شود.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=2827
  • منبع : گیل نوبن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.