• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

کشف خمره سفالی در لاهیجان هنگام خاک‌برداری

  • کد خبر : 18239
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کشف خمره سفالی در لاهیجان هنگام خاک‌برداری
گیل نوین_گیلان ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف یک عدد خمره سفالی در حین خاکبرداری برای احداث بنا در خیابان کارگر شهر لاهیجان خبر داد.

 به گزارش گیل نوین/ ولی جهانی در گفتگو با مهر از کشف یک عدد خمره سفالی در لاهیجان خبر داد و گفت: این خمره در حین خاکبرداری جهت احداث بنا در خیابان کارگر این شهر کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر از این اثر مکشوفه در لاهیجان، بیان کرد: قسمتی از بدنه خمره شکسته شده و با حضور همکاران یگان حفاظت شهرستان از ادامه کار جلوگیری شد.

جهانی با بیان اینکه خمره تاریخی کشف شده در لاهیجان قابلیت مرمت دارد، گفت: قدمت این شیء تاریخی به سده‌های اخیر باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در منطقه مورد اشاره هیچ گونه شواهدی از سکونت در دوره‌ی باستان به دست نیامده است، افزود: خمره مکشوفه از سفال قرمز رنگ و بومی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: خمره مکشوفه در زیر چند لایه آسفالت قرار گرفته و در خصوص تاریخ و قدمت اثر با توجه به اینکه منطقه مورد نظر آثاری از دوران‌های گذشته را در بر نداشته، با پوشش گیاهان و درختان زیاد، فاقد هر گونه شواهد سکونت در ادوار گذشته بوده است و نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر قطعی کرد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=18239

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.