• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان :

وقف شعار همگرایی وهمدلی در جامعه محسوب می شود

  • کد خبر : 3472
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
وقف شعار همگرایی وهمدلی در جامعه محسوب می شود
رشت/گیل نوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت:در ارتباط با وقف همراهی وهمدلی مردم بسیار پر رنگ است بطوری که در طی یک سال گذشته از محل موقوفات در زمینه های مختلف بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است .

به گزارش گیل نوین/ حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران در رشت با برشمردن نقش واهمیت وقف وبقاع متبرکه گفت: استان گیلان با داشتن ۹۴۱ بقاع متبرکه دارای مقام سوم کشوری است ودر ارتباط با وقف همراهی وهمدلی مردم بسیار پر رنگ است بطوری که در طی یک سال گذشته از محل موقوفات در زمینه های مختلف بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است .

وی افزود: با ۳۸ گروه جهادی، ۱۳ کارگاه ساخت ماسک در شهرستان ها این کمک ها وحمایت ها شامل ۱۰۷ هزار بسته معیشتی ،۱۴۲ هزار بسته ملزومات بهداشتی، ۱۸۱ هزار پرس غذای گرم ،۵۷۲ هزار ماسک، ۱۰۵۰ گان لباس، پنکه ،صندلی و کپسول اکسیژن و… است که بیش از ۳۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای بقاع متبرکه ،موقوفات و خیرین براساس نیات واقفین هزینه شده است.

وی اضافه کرد :اجرای نیات واقفین درامور خیریه و حوزه‌های علمیه ، مساجد و بقاع متبرکه ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از همراهی مردم خداجوی و واقفین قدردانی کرد وگفت: از سال قبل تاکنون ۳۱ وقف جدید در حوزه‌های فرهنگی ،دینی و ازدواج در سطح استان صورت گرفت.

وی آنگاه با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت :همزمان با آغاز سال تحصیلی ۷۳۴ بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر بر اساس نیات واقفین به ارزش ۶۴ میلیون تومان در شهرستان های رودسر ، لاهیجان ،آستانه اشرفیه ،رشت و صومعه سرا توزیع شده است .

وی نگهداری ،تعمیر و مرمت و بازسازی بقاع متبرکه را مهم خواند و افزود: در طی سال گذشته ۱۷ هزار متر مربع از بقاع متبرکه با صرف هزینه بیش از ۳۳ میلیارد تومان توسعه و بازسازی ،مقاوم سازی وتعمیر ومرمت شده است.

وقف شعار همگرایی وهمدلی در جامعه محسوب می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: وقف یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی و حلال بخشی از مشکلات مردم در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و همه بشریت را مشمول می شود یعنی همه انسان ها می توانند از مواهب و قف بهره مند شوند و با هر قوم و ملیت می توان واقف شدتوان واقع شد به عبارتی دیگر وقف شعار همگرایی وهمدلی در جامعه محسوب می شود.
وی افزود : دوچالش بزرگ در وقف وجود دارد ؛یکی شناخته نشدن وقف است که رسانه‌ها به عنوان قوی ترین سلاح برای شناسایی وقف و رکن رکین موثری هستندو همه اصحاب رسانه اعم از صدا و سیما ،خبرگزاری ها ، سایت های ، روزنامه ها ونشریات برای هردو رفع هر دو چالش نقش مهمی دارند و موقوفه خواری و موقوفه دزدی یکی دیگر از چالش ها است که به ترویج فرهنگ جلوگیری از موقفه خواری وموقفه دزدی نیاز دارد ونقش رسانه ها در ترویج این فرهنگ بی‌بدیل است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: در طی این مدت (یک سال) برای بیش از ۱۰۰۰ هزار هکتار از اموال موقوفه سند مالکیت اخذ شده است همچنین در حوزه های اقتصادی پروژه ۸ واحدی رشت و پروژه ماهیان سردابی لوشان و غرس ۴۰۰۰ اصله درخت های صنعتی که تا پایان سا ل جاری به ۱۰ هزار اصله افزایش می یابد که تاکنون در این بخش ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است که نقش مهمی برای درآمدزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجتماعی گفت: از سال قبل تاکنون ۱۶۰۰برنامه فرهنگی در قالب آرامش بهاری ،نشاط معنوی ، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی با همکاری ۴۵۰ نفر از مبلغین بومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه اجرا شده است همچنین چهل و چهارمین دوره مسابقات قرائت قران با موفقیت در استان گیلان انجام شد که در این دوره از مسابقات در سطح شهرستانی ۱۲۰۰ نفر نام نویسی کرده بودند که ۱۵۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و از ۱۵۰ نفر در مرحله استانی، ۱۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در رشته های یازده گانه مسابقات قرآنی رقابت خواهند کرد وگفته می شود تا پایان مهر ماه جاری مسابقات کشوری نیز برگزار خواهد شد۰

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=3472
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.