• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در زندان حل و فصل شود

  • کد خبر : 21986
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در زندان حل و فصل شود
گیل نوین_گیلان رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل  مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت

به گزارش گیل نوین/به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل  مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تصریح کرد: تیم قضایی متشکل از مسئولان ارشد قضایی استان و شهرستان لنگرود از ساعت های اولیه در منطقه حضور یافته و مدیریت صحنه بحران را به بهترین وجه به انجام رساندند.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات تمامی گروه هایی که در این حادثه تلاش کردند اظهار داشت: امید است که پس از این شاهد بروز چنین فجایع تلخی در استان نباشیم.

رئیس شورای قضایی استان پس از بازدید از زندان لاکان گفت: باید فضایی در زندان ها حاکم باشد که زندانی بتواند با اطمینان خاطر با مسئولان زندان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح نماید.

وی با بیان اینکه قاضی ناظر زندان نقش و مسئولیت مهمی در زندان ایفا کرده و باید در گشایش امور زندانیان تلاش کند افزود: نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در همین مکان حل و فصل شود.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: دادیار ناظر زندان باید ضمن تعامل و ارتباط حسنه با کارکنان اداره زندان ها، بر عوامل و مسئولان زندان و همچنین رعایت  بهداشت و سلامت زندانیان نظارت و توجه ویژه نماید.

وی با تاکید بر توجه به امور تربیتی و اصلاحی زندانیان ابراز داشت: سخت گیری در بازرسی ورود و خروج زندانیان و ملاقات و خانواده های آنان به نفع زندانیان بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان ها نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی  به کلیه دادستان های استان توصیه کرد تا اجرای احکام تغییر کاربری ها و قلع و قمع بنا در تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا اعمال شده و به دادگستری کل گزارش گردد.

وی در پایان با تاکید بر اجرای سریع قانون حد نگار تصریح کرد: حدنگاری در دو ماه گذشته سرعت خوبی داشته و باید پرشتاب تر از گذشته ادامه یافته و از ظرفیت شورای اداری و فرمانداران شهرستان ها در راستای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

 

 

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=21986

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.