• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده‌ای؛

نخستین جشنواره استانی عکس “راه سبز” برگزار می‌شود

  • کد خبر : 24826
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۴۵
نخستین جشنواره استانی عکس “راه سبز” برگزار می‌شود
گیل نوین_گیلان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، از برگزاری نخستین جشنواره‌ استانی عکس با عنوان «راه سبز» با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش گیل نوین؛نخستین جشنواره موضوعی عکس راه سبز با محوریت راه و کاربران جاده ای در استان گیلان برگزار می‌شود.

غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ ترافیک جاده‌ای با مشارکت عکاسان حرفه‌ای در تولید عکس‌هایی با ایده‌های بکر در جهت ارتقای کیفیت زیرساخت راه‌های برون شهری و روستایی و ارتق۸ای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، برگزار می‌شود.

فرزاد فخرایی، دبیر این جشنواره نیز با اشاره به این‌که، این جشنواره به منظور پررنگ کردن نقش ارتقاء ایمنی حمل ونقل جاده‌ای و ایجاد ارتباط هنر با این مقوله با استفاده از نگاه تیزبین هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان به عکاسی برای به تصویر کشیدن زوایای حمل و نقل جاده‌ای، برگزار می‌شود، گفت: موضوعات عکس در این جشنواره شامل: ایمنی راه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی، ایمنی تردد کاربران جاده‌ای (عابرین پیاده، رانندگان، موتورسواران و ادوات کشاورزی) حمل و نقل کالا و ترانزیت، حمل و نقل عمومی مسافر، راه و احشام و راه و محیط زیست است.

فخرایی در ادامه افزود: آثار پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد،گواهی شرکت در مسابقه اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره‌ راه سبز، شرکت در این مسابقه را برای عموم علاقه‌مندان و عکاسان آزاد عنوان نموده و افزود: این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. عکس‌ها باید با فرمت JPEG بوده و ضلع کوچک آن حداقل ۲۰ سانتیمتر (۲۰۰۰ پیکسل) باشد. عکس‌ها باید در منطقه‌ی جغرافیایی گیلان عکاسی شده باشد.

شایان ذکر است، مدیر اجرایی این جشنواره، محمدرضا مجلسی و هیات‌داوران، شباب گلچین، افشین میرزایی و مرتضی رفیع‌خواه می باشد

جوایز این جشنواره بدین شرح است: جایزه نفر اول ۶ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان و نفر سوم و همچنین برنده جایزه‌ ویژه نیز دو میلیون تومان است.

گفتنی است، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره‌ ۰۹۱۱۹۳۷۵۵۳۵ ارسال نمایند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=24826

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.