• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

نارسایی های فراوانی در اهم و مهم نمودن وظایف شهرداری رشت مشاهده می شود

  • کد خبر : 12312
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
نارسایی های فراوانی در اهم و مهم نمودن وظایف شهرداری رشت مشاهده می شود
گیل نوین/گیلان آقای شهردار مغلطه نکنید، جشن تفکیک زباله در نهایت به شن ریزی بر روی زباله های انباشت شده در سراوان ختم می شود.

یاداشت / بهزاد مقدم نیا مدرس دانشگاه

در رشت؛ کلان‌شهری که روزگاری شهر اولین‌ها بود، تلاش های شورای ششم که دغدغه‌مند و شفاف و دلسوزانه فعالیت میکند و به همین منوال از شهردار خود نیز توقع شفافیت، برنامه های تدوین شده‌ی گام به گام، بر اساس چهارچوب و بودجه بندیهای صحیح دارد با دلایل نامشخص ناکام باقی میماند.

والبته این حق است که در چنین شرایطی همین شورا بر اساس اختیارات تفویض شده‌ی دولتی اقدام کرده و از هدر رفتِ وقت و انرژی و بودجه جلوگیری نماید.
این جانب تنها از جایگاه یک شهروند دغدغه مند، نارسایی های شهرداری رشت در اهم و مهم نمودن وظایف را مشاهده کرده‌ام و به سهم خود به شورا این حق را خواهم داد که در انتخاب شهردار، تجدید نظر نموده و استیضاح شهردار شهر را اجرایی نماید.
زیرا متاسفانه شاهد هستیم در شهرداری نه مدیران ثبات مدیریتی و جای پای محکمی دارند که با فراغ بال به انجام وظیفه بپردازند و نه دیگر پرسنل اعم از رسمی ، شرکتی، قراردادی و غیره حقوق و مزایای خود را به موقع و برابر با افزایش بودجه و تورم دریافت میکنند!
جناب شهردار بهار رفته و تابستان درگذر است، اما نه برای عملیات عمرانی و آسفالتهای شهر و حتی رنگ آمیزی ساده جدول خیابانها به انجام رسید و نه متاسفانه کلنگ رینگ ۹۰ متری شهر که در صورت احداث بخش مهمی از بار ترافیکی شهر را کاهش خواهد داد به زمین خورد! آن هم با وجود آمادگی سرمایه گذار و با دستور مستقیم شورای اسلامی شهر.
جناب شهردار علوی، چه بیش از این باید گفت که شهرداریِ شهر عزیزمان، پویش “شهرپاک و شهروند همراه” و “جشن تفکیک زباله” برپا میکند، رسانه ها به تبلیغ فرخوانده میشوند و در آخر هیچ. تنها کاری که صورت گرفت شن ریزی و ماسه‌ریزی در تپه‌های سراوان است!!
آقای شهردار مگرنه آن است که پروژه زباله‌سوزِ ما سالها قبل و همزمان با تهران و ساری و نوشهر آغاز گردید و اکنون آنها در آستانه بهره‌برداری هستند، اما زباله سوز رشت هنوز حتی رشد ۲۰ درصدی را نیز به خود ندیده است؟! که البته باید منصف بود و در این معضل، کوتاهی دیگر دستگاههای مرتبط را نیز ذکر کرد و همه را به پای شهرداری ننوشت.
جناب شهردار، درد دل مربوط به تبدیل وضعیت برخی شاغلان غیر رسمی شهرداری دل ما را درد آورده، جناب شهردار، حتی اگر برخی اعضای شورا در لحظه آخر و به شکلی سوال برانگیز دچار چرخش در رای به سمت شما شوند؛ و مخالف استیضاح، که البته شهروندان فهیم رشت، متوجه حواشی موجود در این حیطه نیز هستند، باز هم کمبود شدید پلهای مکانیزه عابر پیاده خودبخود حل نخواهد شد. تعداد اتوبوسهای شهر هم که از سوی شما ۳۰ دستگاه اعلام میگردد و طبق گزارش مدیران مرتبط ۱۲ دستگاه بیشتر نیست هم خود قصه دیگری است که بماند…
جناب شهردار علوی دغدغه زیاد است و مجال بازگویی اندک. ما همه همشهریان شماییم و مانند شما خواهان ارتقاء و بالندگی شهر،
آقای علوی، شما شهردار واقف به امور جاری شهر هستید. چگونه است که این چنین بر ساز مخالف میزنید ومغلطه میکنید؟!
جناب شهردار علوی، اجازه دهید ما هم موافق استیضاح باشیم و منتظر شنیدن پاسخ‌های شما.
جناب شهردار با ما و شهرِ ما بِه، از این باشید.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=12312
  • نویسنده : بهزاد مقدم نیا ، مدرس دانشگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.