• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان :

معیشت و مسکن از جمله دغدغه های خبرنگاران است که باید مورد توجه دولت و نمایندگان قرار گیرد

  • کد خبر : 5448
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
معیشت و مسکن از جمله دغدغه های خبرنگاران است که باید مورد توجه دولت و نمایندگان قرار گیرد
گیل نوین/گیلان مدیر عامل خانه مطبوعات بابیان اینکه دغدغه‌ها ومطالبات خبرنگاران از جمله معیشت، مسکن و ارایه تسهیلات ارزان قیمت از مشکلات این قشر فرهیخته می باشد افزود : حل این مشکلات بایستی مورد توجه دولت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

به گزارش گیل نوین/ابراهیم بهمنی جلالی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان  در جلسه هم اندیشی بااصحاب رسانه  که صبح امروز با موضوع پیگیری مشکلات و مطالبات خبرنگاران گیلانی در حسینیه شاهد رشت برگزار شد گفت : خبرنگاران قشر فعال استان هستند که متاسفانه از نظر معیشتی با مشکلاتی مواجه هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ۵۰۸ نشریه و رسانه فعال است گفت: در حال حاضر ۱۵ خبرگزاری، ۲۳۶ پایگاه خبری و ۱۸۹ رسانه مکتوب در استان مشغول به فعالیت می باشند.

ابراهیم افشاری نائب رییس خانه مطبوعات در این نشست اظهارکرد: اصحاب رسانه استان گیلان جزو متدین‌ترین فعالان حوزه فرهنگ هستند که باید اهمیت نقش‌آفرینی این قشر فرهیخته که به پوشش جهادگونه و با بصیرت آنان در آغازین روزهای شیوع کرونا در استانی که به واسطه فقدان زیرساخت های  بهداشت و درمان هم در حوزه انسانی و هم در حوزه سخت افزاری با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کردند، اشاره کرد.

وی بابیان اینکه  اصحاب رسانه گیلان علی رغم همه بی‌مهری‌ها و بی توجهی ها ، همواره برای اعتلای حوزه‌های مختلف استانی در کنار مسئولین پای کار بوده و در عین حال مطالبه حقوق مردم در حوزه‌های مختلف را سرلوحه فعالیت رسانه‌ای خود قرار داده‌اند.

افشاری خطاب به مسولان ملی و استانی اذعان داشت : در عصر امروز به واسطه دستیابی سهل الوصول به ابزار ارتباطی شاهد جایگزینی روایتگری به جای خبرنگاری هستیم و در چنین فضای رسانه‌هایی موفق‌ترند که بتوانند با راهبرد مسئله محوری بجای جامع محوری فضای تعاملی را با مخاطب فراهم سازند.

وی با بیان اینکه همه ما در دورانی هستیم که سواد رسانه از نان شب واجب‌تر بوده و شاهد حکمرانی رسانه‌ای هستیم تاکید کرد : اولویت همکاران در راستای به خدمت گرفتن حکمرانی رسانه‌ای برای حل مشکلات و گشودن دریچه روشن برای شناخت اولویت‌های نزدیک به سفره مردم نزد مسؤولان است و این همان نقش بی‌بدیل و هدایت‌گری رسانه‌ها در دوران عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان بابیان اینکه مشکلات و چالش‌های این قشر نجیب در یک سخنرانی امکان پذیر نیست و پیوست مورد انتظار خانه مطبوعات گیلان از مسئولان به پیوست این نشست تقدیم می‌شود.

افشاری خاطرنشان کرد: باور ما در خانه مطبوعات نگاه مدیریت بر رسانه بوده نه مدیریت در رسانه که رسیدن به این مقوله مهم مستلزم درک دوجانبه دستگاه‌های بالادستی نسبت به اهمیت حکمرانی رسانه ای است.

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان درادامه این نشست با بیان اینکه مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران تاکنون به طور جدی پیگیری و حل نشده است اظهارداشت : در حل مشکلات این قشر فرهیخته آنچه که در توان استان بوده برای رفع آن تلاش کردیم.
فاضلی  با بیان اینکه همه مدیران بایستی انتقادپذیر باشند افزود انتقاد پذیری رکن اصلی در مدیریت است و خبرنگاران با قلم خود آینده و توسعه جامعه را رقم خواهند زد .
وی ادامه داد: همه مدیران بایستی انتقادپذیری را سر لوحه کار خود قرار دهند چرا که در نقدها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.‌
فاضلی اذعان داشت : یک جامعه پویا بایستی لحظه به لحظه توسط اهالی فرهنگ و رسانه نقد شود واگر انتقادی نباشد آن جامعه در حالت سکون است.
فاضلی با تاکید بر اینکه کمک به قشر خبرنگار در واقع کمک به اندیشه جامعه است خاطرنشان کرد: احترام اهالی قلم ازموضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برخی مشکلات این قشر توانمند در دست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و بایستی قانون‌گذاری شود افزود: امروزه فعالیت در مطبوعات پر هزینه است و درواقع نوعی ایثار محسوب می‌شود.

فاضلی اذعان داشت : یک جامعه پویا بایستی لحظه به لحظه توسط اهالی فرهنگ و رسانه نقد شود واگر انتقادی نباشد آن جامعه در حالت سکون است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه بابیان اینکه پیگیر مشکلات خبرنگاران گیلانی در سطح ملی هستیم افزود: از خبرنگاران فعال هم حمایت می شود
حجت الاسلام صفری خبرنگاران را قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه و حلقه وصل دولتمردان با مردم دانست و افزود: بسیاری از مشکلات جامعه با قلم این عزیزان حل می‌شود.
رییس مجمع نمایندگان گیلان با اذعان بر اینکه مدیران بایستی انتقاد پذیر باشند گفت :بسیاری از انتقادات با عنوان کردن مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام صفری خاطر نشان کرد: باید مسائل صنفی خبرنگاران در وهله اول بررسی شود وسپس توسط نمایندگان در سطح ملی پیگیری شود.
در این نشست خبرنگاران مشکلات و دغدغه های این صنف را عنوان و از مجمع نمایندگان گیلان درخواست رسیدگی آن در دولت شدند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5448
  • منبع : گیل نوبن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.