• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رییس کمیسیون توسعه پایدارشورای اسلامی شهر رشت:

لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه گذار در توسعه شهر رشت

  • کد خبر : 5552
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه گذار در توسعه شهر رشت
گیل نوین/گیلان رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت بر لزوم استفاده از ایده، طرح و برنامه افراد متخصص در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش گیل نوین/به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت دومین جلسه کمیسیون توسعه پایدار با حضور اعضا و مشاوران و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با تبریک مناسبت هفته بسیج بیان نمود: نحوه شکل گیری بسیج نشان دهنده این است که یک رهبر هوشمند، آگاه و آینده نگر میتواند بسیاری از مشکلات جامعه را با دیدگاه خود حل کند. با بررسی اوایل انقلاب پی خواهیم برد امام خمینی (ره) به دنبال مشارکت مردم بود تا مردم احساس کنند انقلاب متعلق به مردم است. بر اساس نظر امام خمینی (ره) مردم با هر تفکر و گروهی باید یک بسیجی باشند.

هادی رمضانی به نقش مشارکت مردم در توسعه شهر اشاره نمود و افزود: برای پیشبرد اهداف شورای شهر و به خصوص حوزه سرمایه گذاری باید از نظر اقشار مختلف مردم استفاده نمود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ایده، طرح و برنامه افراد متخصص در حوزه سرمایه گذاری تصریح کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی، در حوزه سرمایه گذاری باید با تحقیقات و دقت بیشتر اولویت بندی پروژه ها مشخص شود.

رییس کمیسیون توسعه پایدار جذب منابع دولتی را راهکاری برای اجرای پروژه های مهم در رشت توصیف نمود و افزود: در پروزه هایی مانند پسماند باید با رایزنی مسوولین استانی و نمایندگان مجلس و استفاده از منابع ملی حوزه پسماند را در دو سال آینده به نقطه مطلوب برسانیم.

هادی رمضانی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های روز تصریح نمود: یکی از وظایف کمیسیون توسعه پایدار استفاده از تکنولوژی های دانش بنیان است. در بازدید اخیر که از زباله سوز شهر نوشهر در مازندران به عمل آمد یکی از دغدغه‌های اعضا به روز بودن زباله سوز مدنظر برای سراوان است تا آلودگی زیست محیطی به حداقل برسد.

وی تالاب عینک را یک ظرفیت مناسب و محرک توسعه عنوان نمود: برای اجرایی شدن پروژه باید از تقابل با دستگاه های دیگر خودداری نمود و با همکاری با دستگاه‌ها خیلی از مشکلات شهر از جمله مشکل تالاب عینک را حل نمود.
نایب رییس کمیسیون توسعه و پایدار شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری شهر رشت اظهار نمود: در سازمان سرمایه گذاری طرح‌های مناسبی مهیا شده اما باید کارگروهی به جهت بهره‌وری از نخبگان، دانشگاهیان، حوزه و همه افرادی که می‌توانند در این راه به ما کمک کنند برای شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه گذاری، تشکیل شود. در همین راستا می‌توان یا یک فراخوان از نظر نخبکان ملی نیز متنفع شد.

نادر حسینی نظارت را یکی از مهمترین ارکان توفیق پروژه‌ها دانست و افزود: کارگروه دیگری برای ارزیابی طرح های در حال اجرا باید شکل گیرد تا از انحرافات در طرح‌ها جلوگیری و پروژه ها با همان کیفیت مورد اشاره در قرارداد اجرا شوند.

وی در ادامه گفت سازمان سرمایه گذاری طرح‌ها را به شکل تفکیک شده در اختیار هر یک از کمیسیون‌های مربوط به موضوع طرح ارایه دهد تا هر یک از طرح‌ها به شکل تخصصی در کمیسیون مربوط به خود بررسی شود.

مسعود عباس‌نژاد عضو کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر نوپا بودن کمیسیون خواستار مشخص شدن ساختار اصلی و نقشه راه کمیسیون شد

وی یکی از مباحث مهم شهری را توسعه پایدار عنوان نمود که مبتنی بر نیازهای واقعی و تصمیم گیری های عقلایی است و با در نظر گرفتن ملاحظات مختلف اقتصادی،اجتماعی و زیست محیطی در کیفیت زندگی شهروندان نقشی موثر دارد.

مسعود عباس‌نژاد هدف کمیسیون پایدار را ارتقای کیفیت و پویایی زدگی شهروندان تشریح نمود و گفت : پایداری شهری با معیارهایی مانند عدالت اجتماعی، مشارکت شهروندی،همبستگی اجتماعی، افزایش کارآمدی سازمان‌ها و مناطق، ارتقای فرهنگ شهروندی، کارآمدی سیاست‌ها در حوزه کلان مدیریت شهری و بهینه سازی مناسبتهای مدنی قوام می یابد.

وی تاکید نمود کمیسیون توسعه پایدار فقط محدود به حوزه سازمان سرمایه گذاری نیست و افزود: باید مدیران تمام مناطق و سازمان‌ها را به جلسات دعوت نمود تا برنامه های خود را در جهت توسعه پایدار به کمیسیون ارایه دهند.

مجید عزیزی عضو کمیسیون توسعه پایدار با تبریک هفته بسیج در ادامه به تشریح مفهوم توسعه پایدار پرداخت و بیان نمود: برخی از معضلات در سالیان متوالی گفت: صحبت‌ کردن و وعده دادن‌های متعدد در خصوص احیای رودخانه‌ها و یا تالاب عینک رشت دیگر برای مردم شهر عذاب آور است. در حالی که احیای رودخانه‌ها و تالاب عینک محرک ثبات در توسعه پایدار در حوزه گردشگری است.

وی ظرفیت و زیرساختهای شهر رشت را به نسبت برخی از شهرهای دیگر بسیار مناسب دانست که بهره لازم به نسبت این ظرفیت را به دست نیاورد.
عضو کمیسیون توسعه پایدار در ادامه خواستار برگزاری جلسات با مدیران ارشد دیگر دستگاه‌های استان جهت هماهنگی و همکاری در توسعه شهر رشت شد.

مجید عزیزی با اشاره به نزدیکی ایام یکصدمین سالگرد میرزاکوچک خان جنگلی تصریح نمود: میرزاکوچک خان افتخار گیلان است و از بعد اعتقادی ونظارتی یکی از اسطوره‌ها است. علارغم جلسه‌ای که در خصوص برگزاری هرچه بهتر یکصدیم سالگرد این اسطوره تشکیل شد اما بازخوردی در شهر را مشاهده نکردیم. متولیان امر در شهرداری در جهت شناساندن هر چه بیشتر میرزاکوچک خان جنگلی می‌توانند حداقل بسته‌های تبلیغاتی را تهیه و در ورودی‌های شهر پخش نمایند و یا با استفاده از بیلبوردهای این ایام را گرامی داشت.

وی با انتقاد از باقی ماندن مدیران استانی دولت قبل بر مسند اظهار نمود: به نظر مدیران باقی مانده از دولت سابق انگیزه لازم را ندارند و این باعث شده شهر دچار سکون در حوزه فرهنگ شود.

عضو کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اضافه شدن شهر کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک افزود: اما یکی از مسوولین شهر کرمانشاه در پی مصاحبه‌ای کرمانشاه را تنها شهر خلاق خوراک کشور اعلام نمود که در همین خصوص در پی مصاحبه ای خاطرنشان کردم که برند اصلی متعلق به رشت است و در کنار شهر رشت کرمانشاه به عنوان دومین شهر خلاق در ایران است. که باید با اقداماتی در شهرداری این برند را برای شهر رشت حفظ نماییم تا باعث سرزندگی شهر باشد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5552
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.