• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

غرامت دستمزد ایام بیماری بیشترین تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی گیلان را تشکیل می دهد

  • کد خبر : 2589
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۳
غرامت دستمزد ایام بیماری بیشترین تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی گیلان را تشکیل می دهد
رشت/گیل نوین معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تبیین ماده 62 قانون این سازمان ، نحوه محاسبه و پرداخت تعهد غرامت دستمزد ایام بیماری را تشریح نمود .

 

به گزارش گیل نوین/محمدهرمزی با اشاره به اینکه غرامت دستمزد ایام بیماری بالاترین آمار استان از حیث اسناد صادره در بین تعهدات کوتاه مدت را تشکیل میدهد اظهار داشت : این خدمت در ماده ۶۲ قانون تامین اجتماعی پیش بینی و تشریح گردیده است که بر اساس آن از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه ای و به موجب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد به او پرداخت خواهد شد .

وی افزود : در مواردی که عدم اشتغال به کار و معالجه به سبب بیماری باشد در صورتی که بیمه شده بستری نشود غرامت دستمزد از روز چهارم پرداخت خواهد شد .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان بند دوم ماده ۶۲ قانون این سازمان ، از تداوم پرداخت غرامت دستمزد تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان قادر به کار نباشد و ازکارافتاده شناخته نشود خبر داده و به استناد بند سوم این ماده قانونی ، اذعان داشت : این تعهد برای بیمه ای شده ای که دارای همسر یا فرزند یا پدر و مادر تحت تکفل باشد به میزان سه چهارم آخرین مزد یا حقوق روزانه پرداخت میگردد .

محمد هرمزی در تکمیل نحوه محاسبه و میزان پرداخت غرامت دستمزد خاطر نشان ساخت : مطابق بند چهارم ماده ۶۲ قانون تامین اجتماعی ، بیمه شده ای که همسر یا فرزند و پدر و مادر تحت تکفل نداشته باشد معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق روزانه را دریافت خواهد کرد .

وی تاکید نمود اگر بیمه شده به هزینه سازمان و در مراکز ملکی بستری گردد غرامت دستمزد معادل یک دوم آخرین مزد محاسبه میگردد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=2589
  • منبع : گیل نوبن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.