• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی:

عملیات اجرایی دو ابرپروژه آموزشی و درمانی در گیلان آغاز شد

  • کد خبر : 1200
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
عملیات اجرایی دو ابرپروژه آموزشی و درمانی در گیلان آغاز شد
عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا رشت و همچنین ازسرگیری احداث دانشکده پزشکی سایت لاکان پس از پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد

 

به گزارش پایگاه خبری گیل نوین /  پیرو تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینای رشت و همچنین تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی سایت لاکان امروز بر زمین زده شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۵ سال به عنوان یک اسکلت رها شده بود و علاوه بر آن، دانشکده‌های بهداشت و پرستاری یا مستاجر هستند و یا در فضاهای بسیار مستهلک و قدیمی فعالیت دارند.

وی با اشاره به پراکندگی فضاهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین افزایش جمعیت دانشجو و اعضای هیئت ‌علمی، افزود: با پیگیری‌های مستمر و مطالبه گرانه بیش از یک سال از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه توانستیم مجوز لازم برای پروژه‌های مذکور را اخذ کنیم و در کتاب قانون بودجه جهت احداث آنها ردیف اعتباری برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به قدمت بالای یکصد ساله مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، عنوان کرد: این بیمارستان علیرغم قدیمی بودن، از داشتن برخی از تجهیزات مناسب برای آموزش، درمان و همچنین پژوهش محروم است و امروز با توجه به توسعه علوم پزشکی در استان این فضای فیزیکی زیبنده مردم استان نیست.

سالاری ادامه داد: این بیمارستان جایگزین در سه فاز ساخته خواهد شد و امیدواریم تمام ظرفیت‌های لازم برای ایجاد مرکز ترومای مجهز را در آن شاهد باشیم.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه، با اشاره به نکته‌ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه در پس هر تهدیدی باید فرصت‌ها را ساخت، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا پس از همکاری‌های نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی گیلان متوجه شدیم این دانشگاه به لحاظ زیرساخت‌های عمرانی وضعیت بسیار اسفباری دارد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=1200
  • منبع : علوم پزشکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.