• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رئیس شورای اسلامی شهر رشت :

عظمت شخصیت میرزا کوچک به دنیا اثبات شده است/ نمایش غذاهای اصیل رشت در پیاده راه فرهنگی

  • کد خبر : 5718
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۰۶
عظمت شخصیت میرزا کوچک به دنیا اثبات شده است/ نمایش غذاهای اصیل رشت در پیاده راه فرهنگی
گیل نوین/گیلان رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: عظمت شخصیت شهید میرزا کوچک جنگلی به تمام دنیا اثبات شده و بزرگداشت این شخصیت ارزشمند در واقع کسب عظمت و بزرگی بیشتر برای این شهر و دیار است.

به گزارش گیل نوین/محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه مشترک کمیسیون های فرهنگی و توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی سردار بزرگ رشت و گیلان زمین و اسطوره ای فراموش ناشدنی برای تمامی نسل های این دیار است که در سالهایی که خفقان شدید بر کشور حاکم بود ، دلیرانه به همراه یارانش در مقابل استکبار زمانه قد علم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای بزرگداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی در واقع اعتبار بخشیدن و کسب عظمت و بزرگی بیشتر برای این شهر و دیار است افزود: از تمامی افرادی که از گذشته تا به امروز برای پاسداشت این ابر مرد رشتی تلاش کرده اند تشکر می کنم .
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه برخی از چهره ها همچون میرزا کوچک جنگلی تکرار ناشدنی هستند بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز از این دسته شخصیت های تکرار ناشدنی هستند و یقینا بیش از سه دهه رهبری در کشوری همچون ایران اسلامی با تمامی تنگناهایی که به واسطه دشمنی ها برایمان ایجاد شده است ، فقط از عهده شخصیت ارزشمند و متفکری همچون رهبر معظم انقلاب برمی آید.
کارگرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه از دوران کودکی و نوجوانی میرزا کوچک اطلاعات چندانی در اختیار عامه مردم قرار ندارد تصریح کرد: باید به چنین شخصیت هایی بیشتر بپردازیم و یقینا در دنیای امروزی هنرهای نمایشی بهترین تاثیرگذاری را در چنین زمینه هایی دارند.
وی به عنوان رشت شهر خلاق خوراک در یونسکو اشاره کرد و گفت: طرحی پیرامون برگزاری نمایشگاه خوراک در پیاده راه فرهنگی رشت ارائه شده است و بنده معتقدم باید صرفا غذاهای اصیل رشت در این نمایشگاه در معرض دید عموم و علاقمندان قرار بگیرد‌.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه رشت شهر خلاق خوراک یونسکو است بیان کرد: تنوع غذایی رشت کم نظیر است و باید در چنین نمایشگاه هایی غذای اصیل رشت به نمایش گذاشته شود و پیشنهاد می کنم از افرادی که در این نمایشگاه شرکت می کنند هزینه ای دریافت نشود و شهرداری رشت نباید به این گونه اقدامات به عنوان درآمد زایی نگاه کند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5718
  • منبع : گیل نوبن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.