• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
شهردار رشت در جمع اهالی محله فلسطین ؛

ضرورت مشارکت مردم در تصمیم‌ گیریها – اجرای پروژه‌های کوتاه مدت و میان مدت با اولویت محلات کم‌ برخوردار

  • کد خبر : 5493
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
ضرورت مشارکت مردم در تصمیم‌ گیریها – اجرای پروژه‌های کوتاه مدت و میان مدت با اولویت محلات کم‌ برخوردار
گیل نوین/گیلان شهردار رشت دوم آذر ۱۴۰۰ در مسجد امام صادق (ع) حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی محله فلسطین قرار گرفت.

به گزارش گیل نوین/به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جمع اهالی محله فلسطین در مسجد امام جعفر صادق (ع) ضمن تبریک هفته بسیج، شورای ششم را برگرفته از آحاد جامعه به ویژه قشر ارزشی جامعه دانست و عنوان کرد: تمام تلاش شورای اسلامی شهر رشت حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلابی و جهادی است.

سید امیر حسین علوی عنوان کرد: نزدیک به یکماه است که با اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر رشت توفیق خدمتگذاری به مردم را در کسوت شهردار رشت پیدا کردم و از همان روزی که کار را آغاز کردم، مجموعه مدیریت شهری در حال تجربه یک مدیریت جهادی و علمی است اما متاسفانه رخوتی که ناشی از سوء مدیریت ها در گذشته بود، مانع از تحرک دلخواه ما در شهرداری رشت شده است. لیکن با تمام این اوضاع و احوال مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای ارائه یک کارکرد مناسب از خود نشان می‌دهد.

وی فساد ستیزی و برخورد با رانت را شعار محوری و راهبردی شورای ششم و شهرداری در دوره جدید اعلام کرد و افزود: از همان روز ابتدای فعالیت سعی کردیم که جلوی بروز این گونه موضوعات و مصادیق را در حوزه‌های زیرمجموعه بگیریم و تا اینجا هم هیچ خللی در کار ایجاد نشده است.

شهردار رشت مشارکت دادن مردم در تصمیم‌ گیریها را هدف شهرداری و شورا اعلام کرد و بیان داشت: طبیعتا برای ادامه این مسیر به حمایت و پشتیبانی مردم به ویژه اقشار معتقد و انقلابی که دوست دارند، بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک جهش، پاکسازی، نوسازی و توسعه باشند، نیاز داریم.

علوی ادامه داد: این نوید را به مردم شهر رشت می‌دهم که تغییرات و اتفاقات خوب را در شهر رشت خواهند دید، اما باید به این امر هم توجه داشته باشیم که مقابله با فساد و مصادیق آن هزینه‌هایی دارد که البته ما خود را برای این امر آماده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه توسط یک کانون ارزیابی مستقل ۴۰ نفر از مدیران در شهرداری رشت مورد سنجش و ارزیابی عملکرد قرار گرفتند، اضافه کرد: برای نخستین بار درصددیم به شکل علمی، تخصصی، مستقل و منطقی با ارزیابی درست و بدون سوء گیری جهت انتصاب مدیران در شهرداری رشت اقدام کنیم تا منصوب کردن یک مدیر مانند گذشته بر مبنای سفارش و تاکید انجام نشود.

شهردار رشت ضعف منابع مالی را از جمله مشکلات و چالشهای شهرداری و سازمانهای تابعه اعلام کرد و یادآور شد: شفافیت در پرداختها و انجام یکسری اصلاحات در این بخش را به شکل ویژه مورد پیگیری قرار خواهم داد تا حقی از بیت‌المال و مردم ضایع نشود.

علوی از ارائه خدمات محله‌ای به هر کدام از محلات شهر رشت به ویژه محلات حاشیه‌ای و کم‌ برخوردار خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم تا هر ماه یکی از این محلات سطح شهر را مورد بازدید قرار دهیم تا خدمات عمرانی و شهری و زیباسازی در آن انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به سبب رایزنی شهرداری رشت با نمایندگان مجلس، استاندار گیلان و سایر مسئولان استانی مسیر برای اجرای پروژه‌های بزرگتر و اولویت‌دار فراهم می‌شود، افزود: افزایش سرانه فضای سبز از دیگر اهداف شهرداری است.

شهردار رشت یکی از برنامه‌های مهم دیگر شهرداری رشت در دوره جدید را احداث چند خیابان جدید در شهر اعلام و عنوان کرد: شناسایی موضوعات هر کدام از محلات با مشارکت مردم همان محله، برنامه دیگری است که در شهرداری رشت دنبال می‌شود.

علوی با اشاره به اینکه شهرداری رشت مطالبات بسیاری از دستگاههای دولتی دارد تصریح کرد: این مطالبات در صورت وصول در سبد پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری رشت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های کوتاه مدت و میان مدت در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و زیباسازی جزو اولویتهای شهرداری رشت است، اظهار داشت: از این ماه به تدریج اجرای این پروژه‌ها را با اولویت محلات حاشیه‌ای آغاز می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5493
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.