• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیر کل بهزیستی گیلان تاکید کرد ؛

ضرورت توجه به قانون حمایت ازحقوق معلولان

  • کد خبر : 5723
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
ضرورت توجه به قانون حمایت ازحقوق معلولان
گیل نوین/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: توجه به این قانون و اجرای کامل آن بسیاری از مشکلات معلولان در بخش های مختلف از جمله مناسب سازی و اشتغال را مرتفع می کند.

به گزارش گیل نوین/دکتر حسین نحوی نژاد صبح امروز درنشست خبری به مناسبت گرامیداشت “هفته افراد دارای معلولیت” اظهار داشت:. نزدیک به ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر مستمری می گیرند.
وی گفت : سال گذشته بر اساس تعداد افراد خانوار از ۱۹۸ تا ۶۷۰ هزار تومان مستمری به معلولان پرداخت می شد اما در سال جاری این مستمری به ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.
مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه حدود ۱۰۳ مرکز توانبخشی در استان فعالیت دارند افزود: این تعداد مراکز ۱۳۲ خدمت را به جامعه معلولان ، سالمندان و بیماران روانی ارائه می دهند و۷۴۰ نفر از معلولان و بیماران روانی در استان از این مراکزدر منزل خدمت دریافت می کنند.
نحوی نژاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن در گیلان ساماندهی شده اذعان داشت : در این مدت نزدیک به ۵۰۰ معتاد متجاهر نیز شناخته و ساماندهی شده است.
وی با اشاره به خدمات آموزشی روزانه به سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن اضافه کرد: ۹۵۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن از این خدمات استفاده می کنندضمن اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد از خدمات مراکز شبانه روزی بهره می برند.
نحوی نژاد با اذعان براینکه صددرصد افرادتحت پوشش بهزیستی استان واکسینه شده اند خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد سالمندان دز سوم واکسن کرونا و همچنین هزار و ۷۰۰ نفر از افراد در معرض خطر هم واکسن آنفلوآنزا را دریافت نموده اند.
نحوی نژاد با اذعان براینکه هشتم تا چهاردهم آذر هفته افراد دارای معلولیت نام گرفته است گفت : شعار این هفته پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت است.
مدیرکل بهزیستی گیلان از پرداخت کمک هزینه ۴۰۰ نفر دانشجوی تحت پوشش بهزیستی گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: بهزیستی استان برای دانشجویان معلول که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند حدود ۵۰ نفراز کمک هزینه دانشجویی برخوردار می شوند.
وی به ۹۲۵ واحد مسکونی در دست ساخت اشاره کرد و افزود : که از این تعداد ۶۰۰ واحد مربوط به افراد معلول می باشد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5723
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.