• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

شورای شِشم رشت ، شورای عقلانیت و تعامل

  • کد خبر : 3298
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
شورای شِشم رشت ، شورای عقلانیت و تعامل

رشت/گیل نوین : یقینا یکی از انتقادات جدی به شورای پنجم رشت تعلل در انتخاب شهردار و ثبت رکورد بلاتکلیف ماندن شهرداری در تاریخ بلدیه این شهر بود که این موضوع به نوبه خود باعث خسران فراوانی به شهر گردید. با شروع فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر رشت ، از یک سو با توجه […]

رشت/گیل نوین : یقینا یکی از انتقادات جدی به شورای پنجم رشت تعلل در انتخاب شهردار و ثبت رکورد بلاتکلیف ماندن شهرداری در تاریخ بلدیه این شهر بود که این موضوع به نوبه خود باعث خسران فراوانی به شهر گردید.

با شروع فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر رشت ، از یک سو با توجه به حجم انتقادات به عملکرد شورای پنجم در این حوزه و از سوی دیگر عزم راسخ موجود در یکپارچگی و اتحاد نظر اعضای شورای ششم و اجتناب از سهم خواهی ها و منفعت طلبی ها شاهد ابقای سید محمد احمدی شهردار شورای پنجم در این جایگاه بودیم و شورای ششم رشت با این اقدام در عمل اثبات کرد که فارغ از هرگونه حاشیه و جناح بازی به دنبال پیشبرد مسائل شهری و رفع دغدغه های شهروندان است.

با استعفای غافلگیرانه احمدی از شهرداری رشت همگان انتظار ایجاد آشفتگی در مدیریت شهری را داشتند که با هم اندیشی ، اتحاد نظر و مدیریت صحیح شورای ششم ، عبور از بحران رقم خورد و با انتصاب به موقع علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری از بروز بسیاری از آشفتگی ها جلوگیری شد.

کلیدواژه عقلانیت در کنار شفافیت که شعار شورای ششم محسوب می گردد و طی همین مدت کوتاه با انجام مواردی از جمله تلاش برای حفظ ثبات مدیریتی، پخش جلسات شورا به صورت آنلاین از طریق شبکه های مجازی در راستای شفاف سازی، پرهیز از مداخله در عزل و نصب مدیران و غیره مسیر را برای خدمت خالصانه هموار کرده و بارقه های امید در ذهن مردمان شهر خسته رشت روشن شده است.

و در واقع شورای ششم رشت به جای گرفتن کاسه چه کنم چه کنم بعد از استعفای ناگهانی احمدی ، با تعامل و عقلانیت نسبت به انتخاب شهرداری جوان، متخصص، متعهد و مشرف به مسائل و مشکلات روز شهرداری کمر همت بست.

شورای ششم رشت در مسیر انتخاب شهردار جدید این شهر با اتخاذ مسیری صحیح و در چهارچوب قانون با دعوت از همه نخبگان و علاقمندان تصدی کرسی شهرداری دعوت بعمل آورد تا با ارائه برنامه های خود، از بین نامزدها گزینه اصلح انتخاب گردد و این امر مهم در زمانبندی مدون و از پیش برنامه ریزی شده بدون هیچ ابهام و تنگ نظری پیگیری گردید و به بهترین شکل ممکن در عین شفافیت اجرا شد تا در نهایت سیدامیرحسین علوی با حداکثر آرا که خبر از همدلی و اجماع نظر اعضای شورای ششم میداد به عنوان شهردار منتخب رشت انتخاب گردد.
در جلسه انتخاب شهردار ریاست شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شورا با حفظ و تحکیم جایگاه نظارتی خود عملکرد شهردار منتخب را رصد و پیگیری می کند افزود:
با توجه به اینکه علوی فردی برخواسته از نهاد شورا می باشد انتظار میرود سطح تعامل شهردار منتخب و شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری به حداکثر خود برسد و شهر با سرعت در مسیر توسعه حرکت کند.

مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی همچنان به عملکرد منتخبینشان در شورای ششم چشم دوخته اند و امیدوارند با روندی که شورانشینان در پیش گرفته اند یک بار دیگر و به زودی نام رشت در رشت شهر بهترین ها و اولین ها بدرخشد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=3298
  • نویسنده : رسول محمد پور
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.