• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد:

دستورات رئیسی به وزارتخانه های صمت و اقتصاد برای حمایت از تولید داخلی و بازنگری سیاست های وارداتی

  • کد خبر : 2173
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
دستورات رئیسی به وزارتخانه های صمت و اقتصاد برای حمایت از تولید داخلی و بازنگری سیاست های وارداتی
رشت_گبل نوین _ ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: رویکرد دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، به ویژه در بخش‌های تولید غذا و دارو، باید از رویکرد واردات‌ محوری به داخلی کردن تولید کالاها و گسترش صادرات غیرنفتی اصلاح شود. 

به گزاش گیل نوین/ابراهیم رییسی،  رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: رویکرد دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، به ویژه در بخش‌های تولید غذا و دارو، باید از رویکرد واردات‌ محوری به داخلی کردن تولید کالاها و گسترش صادرات غیرنفتی اصلاح شود.
در این جلسه سیاست‌های تجاری و ارزی مرتبط با توسعه صادرات و مدیریت واردات مورد بررسی قرار گرفت و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی موظف شدند برای ایجاد عزم ملی و هماهنگی در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولید کالا در داخل به ویژه در زمینه تولید لوازم خانگی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.
همچنین مقرر شد در سیاست‌های وارداتی با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهایی که دارای تولیدات مشابه داخلی هستند، بازنگری شود.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=2173

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.