• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست خدمات شهری رشت؛

اگر جایی منافع مردم به خطر بیفتد اسیر مصالحه نمی شوم /یازده عضو شورای شهر به دنبال سهم خواهی نیستند

  • کد خبر : 3669
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
اگر جایی منافع مردم به خطر بیفتد اسیر مصالحه نمی شوم /یازده عضو شورای شهر به دنبال سهم خواهی نیستند
رشت/گیل نوین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری رشت باحضور سید حسین رضویان، جمعی از فعالان محیط زیست رشت و نمایندگان سازمان های مردم نهاد (NGO) در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد.

.

به گزارش گیل نوین/ اختصاصی رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه ضمن قدردانی از حضورNGO ها و فعالان محیط زیست گفت : فقط گروه های محیط زیستی نیستند که زباله ها را بصورت نمادین جمع می کنند گروه های مردم نهاد هم در عالی ترین ‌سطح، مشغول فعالیت هستند، بنده از همه عزیزان قدردانی می کنم.

وی افزود: مسائل اصلی این شهر زنجیر وار به هم پیوسته هستند چطور می توانیم بگوییم آینده رشت، آینده ایران است، سلامت رشت، سلامت ایران است ، اگر رشت آسیب ببیند حیثیت بین المللی ما آسیب می بیند. چطور میتوانیم این مسائل را به گوش کشور برسانیم هیچ مسئولی بدون کمک رسانه ها نمی تواند صدایش را برساند، این رسانه است که صدای مسئولین را به گوش جامعه می رساند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت اذعان کرد : رشت خاستگاه طبقه متوسط است ، یکی از دلایل عدم موفقیت مدیران در رشت این است که مدیران متناسب با مردم و طبقه اجتماعی رفتار نمی کنند. این NGO ها کاتالیزورهای طبقه متوسط و مسئولین هستند.

رضویان خطاب به نمایندگان NGO  ها گفت: اگر شما جای بنده در این صندلی نشسته بودید چه کاری برای این شهر می کردید فرض کنید رضویان یکی از اعضای NGO باشد اگر قرار است زباله جمع کنم و یا درقایق یادر خیابان باشم بدون هیچ گونه تبلیغ فیلم و عکس در کنارتان خواهم بود.

سید حسین رضویان بابیان اینکه یازده عضو شورا شهر به دنبال سهم خواهی نیستند اظهار داشت: هیچ چیز بنده را بیش از این خوشحال نمی کند که ببینم گوشه ای از شهر ما شبیه نقطه ای از دنیای رشد و توسعه یافته است.
وی تصریح کرد: اینکه که یک مسئول به بلندگو تبدیل شود و دیگران بشنوند را مناسب نمی بینم. اگر جایی ببینم منافع مردم به خطر افتاده اسیر مصالحه نمی شوم. اگر ببینم پروژه ای چندین میلیارد هزینه شده و به نتیجه مطلوب نرسیده کوتاهی نخواهم کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت  با انتقاد از کیفیت پایین سردیس های ساخته شده درسطح شهر رشت بیان داشت: بسیار علاقمندم المان ها و مجسمه های بسیار خوب و در شأن این شهر ساخته شود که گردشگر را جذب کند.

مدیرعامل موسسه محیط زیست سبزکاران در ادامه به دغدغه های محیط زیستی( NGO) اشاره کرد و افزود : باید محله محوری را مد نظر قرار دهیم واین امر مستلزم آموزش و فرهنگ سازی است

نسیم طواف زاده افزود: جمعیت شهر رشت روز به روز در حال افزایش است و طبق آمار ها ماشاهد رشد ۳۲۰ درصدی خرید خانه توسط استانهای دیگر هستیم که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

سجاد حسینی مدیر عامل سابق کود آلی گیلان با بیان اینکه مردم رشت هزینه زباله مسافران را می پردازند افزود :هزینه خدمات شهری به صورت مستقیم توسط مردم تامین می شود ومردم شهر پول زباله ای را می دهند که بخشی از آن مربوط به خودشان نیست و این جزعوارض عمومی هست و خوشبختانه عدالت در این زمینه رعایت نمی شود.

پیمان بازدیدی مدیرعامل مجموعه سرزمین ایده آل ما، در این جلسه گفت : حدود هشت سال مشاور کمیسیون بهداشت بوده ام اما برای فعالین محیط زیست احکامی صادر می کردند.خانم شیرزاد اجازه انتشار اخبار فعالین محیط زیست را نمی دادند و فقط مطالب خودشان منتشر می شد.
وی تصریح کرد : حماسه تالاب عینک به واسطه آقای شیرعلی پور و موسسات مردم نهاد به صورت کشوری مورد تحسین قرار گرفت‌ اما در شهر رشت فراموش شدکه فعالین محیط زیست در این زمینه چقدر زحمت کشیدند.
وی افرود: چند روز قبل که از تالاب عینک بازدید کردم اثری از سنبل آبی ندیدم تلاش فعالین محیط زیست با کمک سازمان مدیریت پسماند به نتیجه نرسید اما تلاش میکنیم پایش ها را باکمک مردم و دستگاههای خدمات رسان اجرایی کنیم.

پیمان بازدیدی با اشاره به گرامیداشت یادو خاطره مادر حورا از فعالین محیط زیست اذعان داشت : پس از تصویب نامگذاری در شورا و شهرداری، با مخالفت یکی ار اعضا شورا نتوانستیم نام مادری که در تالاب عینک به ما کمک می کرد را زنده نگه داریم.
مدیرعامل سرزمین ایده آل ما ، در ادامه به مشکلات تصفیه خانه شیرابه سراوان اشاره کرد و افزود : بایستی سه آیتم دراین زمینه رفع مشکل شوند و تحویل شهرداری داده شود که این امر انجام نشده ومعلوم نیست چه زمانی قرار است تحویل داده شود.
بازدیدی با اشاره به پاکسازی های حاشیه رودخانه ها بیان کرد: سازمان های مردم نهاد گیلان سالها در این حوزه فعالیت کرده و اکنون به این نتیجه رسیدیم که پاکسازی حاشیه رودخانه ها نیز در حوزه قرارداد پیمانکاران است.

دبیر تشکل های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان دراین جلسه افزود: پیشنهاد می دهم برنامه های NGO ها در کمیسیون بهداشت تجمیع شود ویک برنامه جامعی با کمک کمیسیون بهداشت ارائه گردد تا برنامه ها قوی تر ومنسجم پیگری شود و کمیسیون برنامه چهار ساله ای ارائه کند.

شیرعلی پور افزود :  در این استان افراد توانمند زیاد هستند باید توسط کمیسیون بهداشت این ظرفیتهاو توانمندی ها توسط کارگروهی تجمیع شوند. و سپس این برنامه ها به شورا و شهردار منقل شده و تبدیل به سندی که به عنوان الگو استفاده شود تا سایر کمیسیون ها بتوانند ازاین دست  اقدامات مشابه انجام دهند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=3669
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.