• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رئیس شورای اسلامی شهر رشت::

برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گامی در راستای شناساندن اهداف حرکت انقلابی میرزا کوچک

  • کد خبر : 5726
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گامی در راستای شناساندن اهداف حرکت انقلابی میرزا کوچک
گیل نوین/گیلان رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گامی موثر در راستای شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروزی است.

به گزارش گیل نوین/به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اسناد نهضت جنگل با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی و یارانش اظهار کرد: متاسفانه ابعاد وسیعی از این نهضت بزرگ هنوز به خوبی شناسایی نشده است و عوام جامعه نسبت به آن بی اطلاع هستند.

وی میرزا کوچک را اسطوره ای بزرگ و ماندگار برای تمامی نسل ها دانست و افزود: میرزا افتخاری بزرگ برای مردمان رشت و گیلان است که صفحات زیادی از تاریخ پرفراز و نشیب و پرافتخار مردمان گیل و دیلم را به خود اختصاص داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل تصریح کرد: این حرکت فرهنگی در یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی ، نقش موثری در راستای معرفی و شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروز است.
کارگرنیا با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی، دلاوری، غیرتمندی و غرور مردمان رشت و گیلان است بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی نباید فقط به زمان سالگرد شهادت این اسطوره بزرگ بسنده شود و باید با محوریت میرزا کوچک اقدامات و برنامه های ماندگار بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5726
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.