• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
به ریاست سیاهکارزاده برگزار شد؛

بررسی ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری در كمیسیون اقتصادی منطقه آزاد انزلی

  • کد خبر : 23464
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
بررسی ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری در كمیسیون اقتصادی منطقه آزاد انزلی
گیل نوین_گیلان: جلسه «کارگروه بررسی طرح های سرمایه‌گذاری و کمیسیون اقتصادی» این منطقه با محوریت بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده، هماهنگی در تسریع و تسهیل فرآیندهای خدمات رسانی و صدور مجوزهای فعالیت سرمایه‌گذاری در نخستین منطقه آزاد شمال کشور به ریاست محمد سجاد سیاهکارزاده و با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.

به گزارش گیل نوین/؛مهمترین برنامه کاری این نشست بررسی ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری پیشنهادی ارائه شده از سوی بخش خصوصی بود که تعدادی از طرح‌ها به منظور جانمایی و اعمال مسیر اجرای طرح به معاونت‌ها و مدیریت‌های تخصصی ارجاع شد و برخی دیگر جهت اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت مدیره سازمان ارسال و برای بعضی نیز با توجه به ظرفیت اراضی بخش خصوصی تصمیم گیری شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این کارگروه بر لزوم حفظ و تقویت جاذبه‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه تأکید و اظهار داشت: یکی از پیش شرط‌های اصلی در تهیه و تنظیم طرح‌های سرمایه‌گذاری بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و مشاوره‌ای منطبق بر طرح جامع و طرح‌های مطالعاتی موضوعی در منطقه است که در مسیر بررسی نیز باید مبنای هر گونه ارزیابی باشد.

محمد سجاد سیاهکارزاده با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد که مبتنی بر کاهش بوروکراسی اداری و تمرکز نهادهای خدمات رسان در قالب یک سازمان جهت کاستن از زمان و فرآیندهای جاری می باشد، بر اهمیت کاهش زمان رسیدگی برطرح های سرمایه گذاری تصریح نمود و افزود: یکی از مهمترین محورهای پایش طرح های سرمایه گذاری لزوم رعایت الزامات و پیوست های فرهنگی، گردشگری و ملاحظات زیست محیطی است و در عین حال باید ارزیابی های فنی و تخصصی، مالی در کنار اخذ استعلامات از نهادهای ذی ربط را با قید اسرع وقت در دستور کار قرار داد.

سیاهکارزاده اضافه کرد: با عنایت به تأکید دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور لازم است ارائه پاسخ به طرح های پیشنهادی در کوتاه ترین زمان و به صورت دقیق و کارشناسی مبتنی بر مبانی قانون و مقررات و منطقه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با عنایت به تأکید دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور لازم است ارائه پاسخ به طرح های پیشنهادی در کوتاه ترین زمان و به صورت دقیق و کارشناسی مبتنی بر مبانی قانون و مقررات و منطقه صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیر توسعه سرمایه گذاری سازمان به بیان مسائل و مباحث مرتبط با ۲۵ طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری پرداختند و سپس اعضا نظرات پیشنهادی خود را اعلام و تصمیم گیری لازم در خصوص هریک از طرح‌ ‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=23464

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.