• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

باید تلاش شود تا اتقان و استحکام آراء کارشناسی بالاتر رود

  • کد خبر : 23037
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۵
باید تلاش شود تا اتقان و استحکام آراء کارشناسی بالاتر رود
گیل نوین_گیلان: مراسم تحلیف کارآموزان کارشناسی رسمی سال 99 با حضور رییس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

به گزارش گیل نوین/؛به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان ، مراسم تحلیف کارآموزان کارشناسی رسمی سال ۹۹ با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری گیلان  با اشاره به اهمیت جایگاه قضاوت اظهار داشت: آثار یک حکم قضایی بیشتر از آثار بارانی است که بعد از ۴۰ سال در یک زمین خشک ببارد.

وی با بیان اینکه پرونده های قضایی زیادی به نظر کارشناسی نیاز دارد گفت: باید تلاش شود تا اتقان و استحکام آراء کارشناسی بالاتر رود تا  نیازی به هیئت های کارشناسی سه نفره و ۵ نفره نبوده و قاضی بر اساس کارشناسی اولیه قانع گردد.

رئیس شورای قضایی استان شجاعت و جسارت در اظهار نظر را از خصوصیات یک کارشناس دانست و افزود: باید از ابزارهای فناوری نوین در کارشناسی ها استفاده شده و کارشناس مجهز به دانش روز باشد.

وی با تاکید بر حفظ اسرار اصحاب پرونده ابراز داشت: تسریع در کار باید همواره از اولویت های یک کارشناسی بوده تا از اطاله دادرسی  در محاکم جلوگیری شود.

این مقام ارشد با بیان اهمیت رسیدگی زود و خوب  به پرونده های قضایی گفت: درصد زیادی از طولانی شدن روند پرونده های قضایی به علت دیر اعلام کردن نظریه کارشناسی است که باید راهکاری مناسب برای آن اندیشیده شود.

وی با گله مندی از توزیع ناعادلانه کارشناسی ها اظهار داشت: توزیع عادلانه هم به اتقان و هم به تسریع آراء کمک خواهد کرد.

رییس کل دادگستری گیلان  در پایان خاطر نشان کرد: امروز با خداوند متعال پیمان می بندیم و از او می خواهیم مارا در این مسیر ثابت قدم بگرداند تا همواره در مسیر رضایت او گام برداریم‌.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=23037

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.