• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رئیس دانشگاه گیلان:

انتخابات فرصتی برای تجلی اراده ملی است

  • کد خبر : 24473
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
انتخابات فرصتی برای تجلی اراده ملی است
گیل نوین_گیلان: دکتر فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان در پیامی، ضمن توصیه به حضور حداکثری و انتخاب اصلح نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، عرصه انتخابات در کشور را فرصتی برای تجلی اراده ملی و حراست از مردم سالاری دینی دانست.

به گزارش گیل نوین؛متن پیام بدین شرح است.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تبلوری تام از مشارکت جمعی در راستای اعتلای جامعه و سندی محکم بر نقش آفرینی آحاد مردم در سرنوشت مادی و معنوی شان است و بر همه اقشار اجتماعی و به ویژه نخبگان فرض است تا نسبت به برگزاری انتخاباتی رشد دهنده که مسیر پویش حق را در جامعه اسلامی هموارتر می‌سازد، اهتمام ویژه داشته باشند.

عرصه انتخابات در کشور، فرصتی برای تجلی اراده ملی و حراست از مردم سالاری دینی، فراهم آورده است.

انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت ایران طی ادوار گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی خود تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره اقتدار، عزت، عظمت، هوشمندی،درایت و زمان سنجی مردمان میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

حق رای و فرصت انتخاب گری به عنوان میراث بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مهمترین یادگاری های معمار کبیر انقلاب اسلامی، امروز در‌ دستان ماست، پس باید قوی‌تر از هر زمان در حفظ این میراث کوشا باشیم. سرنوشت ما به عنوان یک ملت آن چنان در هم تنیده است که هر تصمیم جمعی ما، نه تنها برای چهارسال بلکه گاه برای سالهای متمادی، زندگی تک‌تک ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از این رو استفاده از این حق قانونی و شرعی برای بازتاب صدای مطالبات جمعی یک ملت اهمیتی مضاعف دارد.

تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم، دو برنامه جدی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است و باید متوجه بود که حساسیت انتخابات پیش رو بسیار بالا است.

راهبرد انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت مشارکت حداکثری و آگاهانه جهت انتخاب افراد با ایمان، دلسوز،متخصص و متعهد عنوان شده است، پس دعوت از دیگران برای حضور در انتخابات وظیفه و تکلیف همگانی است که در این بین، دانشگاهیان به دلیل فرهیختگی و منشا اثر بودن، باید نقش پر رنگ تری در این زمینه ایفا کنند.

بی‌تردید حضور متراکم، حداکثری و آگاهانه مردم بصیر، به ویژه دانشگاهیان در پای صندوق‌های رای در انتخابات ۱۱ اسفند ماه نوید بخش کشوری مقتدر بوده و انشالله شاهد میهن آباد و توسعه یافته خواهیم بود.

در پایان اینکه با عنایت به فرمان جهاد عمومی مقام معظم رهبری در خصوص دعوت آحاد مردم به شرکت در انتخابات، از جامعه دانشگاهی ، اعم از اعضای هیات علمی ، یاوران علمی و دانشجویان معزز دعوت می نمایم به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  لبیک گفته و با حضور فعال ، ضمن روشنگری و دعوت به شرکت در انتخابات ، زمینه برگزاری یک رقابت آگاهانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را فراهم نمایند و حماسه ای دیگر در صحنه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم بزنند.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=24473

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.