• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اختتامیه پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در رشت

  • کد خبر : 5712
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
اختتامیه پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در رشت
گیل نوین/گیلان آیین اختتامیه کارگاه طراحی پوستربه مناسبت پاسداشت یکصدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز، میرزا کوچک خان جنگلی برگزار شد

به گزارش گیل نوین/ آئین اختتامیه کارگاه طراحی پوستر به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر رشت ، شهردار رشت ، رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت ، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرهنگ علیپور رییس کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس استان گیلان عصر امروز درسالن جلسات حسینیه شاهد رشت برگزار شد.

سید امیرحسین علوی شهردار رشت در آئین اختتامیه کارگاه طراحی پوستر که به مناسبت پاسداشت شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان برگزار شد. گفت: اجرای اینگونه برنامه ها یادآور کارهای بزرگی است که در گذشته بزرگان ما انجام دادند واین تفکرات بزرگ موجب شده در طول تاریخ ماندگار شوند.

وی افزود: آثار خلق شده در این کارگاه طراحی پوستر، و آن چیزی که از پوستر بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی به نمایش گذاشته شده در واقع آثاری هستند که از ذهن پویا و خلاق هنرمندان این استان نشات می گیرد.
شهردار رشت اذعان کرد : هنرمندان جوان با ذهن پویابه خلق آثاری بپردازند که ریشه در هویت و تاریخ کشور ما دارد
شهردار رشت با بیان اینکه در این مقطع حساس کشور ایران فکر کردن به ایده آل ها از نان شب هم واجب تر است افزود: پرداختن به ایده های خلاقانه یکی از ضرورتهاست .
شهردار رشت اذعان کرد : بعد از چند سال وقفه، تلاش مدیربت شهری و شورای شهررشت براین است سهم مردم در تصمیم گیریها را افزایش دهیم .
وی یادآور شد: اگر به مردم در نقاط ضعف و قوت فرصت ارزیابی و مشارکت را بدهیم بهتر میتوانیم کشور را مدیریت کنیم و بر مبنای آن کار مثبتی انجام خواهد گرفت.
علوی به گسترش نقش آستارت آپ ها در تصمیم گیری های شهری اشاره کرد و افزود: نوآوری وخلق آثارجوانان در این برهه از زمان نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد:آثار خلق شده هنر جویان در این کارگاه طراحی پوستر در حوزه های شهری توسط سازمان سیما،منظر شهرداری رشت استفاده خواهد شد .
علوی گفت :شهرداری رشت از ارایه این گونه آثار در جشنواره های ملی و بین المللی نیز حمایت می کند.
علیرضا قانع رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این مراسم گفت : آثاری که توسط هنر جویان در این کارگاه خلق می شوند ودارای تولید محتوا باشد توسط شهر‌داری وسازمان سیما، منظر وفضای سبز ودیگر دستگاههای اجرایی مورد استفاده قرار می گیرند.
عبدالله پاکاری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این مراسم گفت: مقاومت ، ایستادگی و جانفشانی بزرگ مردی
از دیار گیلان که درایام تاریک کشور و زمانی که کمتر کسی شهامت ایستادگی در مقابل استعمارو استبداد که از جنوب و شمال کشور را چپاول می کردند علیه استبداد رضاخان به پا خواست.
وی افزود:میرزا کوچک خان جنگلی بزرگ مرد گیلانی کسی که با ندای اسلام خواهی و ایستادگی در مقابل استبداد انگلیس ، روسیه با تمام توان در راه رسیدن به اهداف خود در سخت ترین شرایط به شهادت رسید.
وی خاطر نشان کرد: ایستادگی و مبارزه میرزا علیه استبداد نقطه عطفی درتاریخ کشورمان از جمله استان گیلان است.
وی ضمن گرامیداشت همه مفاخرکشور بویژه میرزا کوچک جنگلی خاطر نشان کرد:باید از همه ظرفیت ها جهت شناساندن این مرد بزرگ و همچنین اهداف والای آن به نسل های آینده استفاده کنیم.
پاکاری به فرهنگ مبارزه و مقاومت در دوران قبل و بعد ازپیروزی انقلاب وهشت سال دفاع مقدس در برابر استبداد که در مقاطع مختلف رخ داد اشاره کرد و افزود: استان گیلان سرشار از استوره ها و مفاخری است که با برگزاری چنین مراسمی فرصت خوبی برای شناسایی اسوه ایثارو مقاومت می باشد و فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه نهادینه شده و به نسل های آینده انتقال می یابد.
گفتنی است درپایان این مراسم به نفرات برتر، اول تا سوم با اهدای تندیس میرزا و لوح تقدیر تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=5712
  • منبع : گیل نوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.