• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

آمادگی اوقاف گیلان برای مشارکت در ساخت مسکن ملی

  • کد خبر : 22745
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
آمادگی اوقاف گیلان برای مشارکت در ساخت مسکن ملی
گیل نوین_گیلان حجت الاسلام اسماعیل تدینی, مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان حفظ وقف را اولین تبلیغ وقف دانست و گفت: اراضی موقوفه روستاها برای ساخت مسکن ملی آماده واگذاری است.

به گزارش گیل نوین/؛به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین قربان پور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور در اداره کل اوقاف وامور خیریه گیلان با مدیرکل دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این نشست گفت: وقف یک نهاد ممتاز دینی و سرمایه ارزشمند دینی و مردمی است. وی افزود: املاک در معرض نابودی اگر احیا شود مانند آن است که دوباره وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: تلاش برای احیای موقوفات باید یک وظیفه همگانی باشد و ادارات برق، گاز، شهرداری، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و دیگر نهاد ها باید در امر احیای موقوفات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با موقوفه خواری باید تبدیل به فرهنگ شود، گفت: مبارزه با موقوفه خواری مانند یک جنگ است.

تدینی تاکید کرد: بی تفاوتی در مقابله با موقوفه خواری خیانت است.

وی خاطرنشان ساخت: موقوفات سرمایه دین هستند و حفظ وقف اولین تبلیغ وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اراضی موقوفه داخل روستاها باید تعیین تکلیف شود و زمین موقوفه نباید بدون استفاده باشد.

حجت الاسلام تدینی اعلام کرد: کلیه اراضی موقوفه روستاها برای ساخت مسکن ملی آماده واگذاری است.

مهندس دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد به عنوان شریک، در سرمایه گذاری عرصه های اوقافی مشارکت داشته باشد.

وی درخصوص ساخت مسکن محرومین، گفت: در این رابطه می توان از حساب ۱۰۰ امام بهره برداری کرد. دائمی تصریح کرد: حساب ۱۰۰ ظرفیت خوبی دارد که مغفول مانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه اماکن مذهبی و تعمیرات مساجد و امام زادگان فعالیت های خوبی شده است.

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=22745

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.