• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

شوراهای امر به معروف در دستگاه‌ها فعال شد

  • کد خبر : 25870
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
شوراهای امر به معروف در دستگاه‌ها فعال شد
گیل نوین _رشت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه برای مدیران دستگاه‌ها و ضابطین قضایی مباحثی را در راستای ترویج امر به معروف مطرح و تاکید کردیم، گفت: در دستگاه‌های دولتی شوراهای امر به معروف را فعال کردیم و به آنان تاکید کردیم که بر اساس برنامه‌ها اقدام و حتی برای رفع مشکلات راهکار نیز ارائه کنند.

به گزارش گیل نوین؛ به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عصر امروز با حضور در ساختمان مصلی رشت در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: ستاد امر به معروف چشم ناظر در امور دینی است. وی با بیان اینکه امر به معروف یک فریضه الهی است، افزود: اگر بخواهیم امر به معروف را در یک کلمه مطرح کنیم، به معنای (بی تفاوت نبودن) است و انسان نباید نسبت به مباحث مختلف همچون امنیت، اخلاق، سلامت و… بی‌تفاوت باشد و خداوند برای همه انسان‌ها تکالیفی در نظر گرفته است که بخشی از آن در ابعاد اجتماعی است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید در هر موضوعی که با حق در تضاد است واکنش نشان دهند و حتی نسبت به دیگر حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد نیز نباید بی‌تفاوت باشد. وی با بیان اینکه اسلام در هر موضوعی بی‌تفاوتی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: امروزه جوامع به سمتی حرکت می‌کنند که معتقدند باید نظارت مردم بر دولت زیاد شود و این در حالی است که اسلام قرن‌ها پیش‌تر از این صراحتا اعلام کرد که حاکمیت باید گوش شنوا نسبت به مردم داشته باشد و رهبر انقلاب نیز فرمودند: بالاترین معروف در دستگاه‌ها خدمت به مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی در جوامع غربی وجود دارد، گفت: این از نظر اسلام پذیرفتنی نیست و ستاد امر به معروف چهار وظیفه اصلی دارد که شامل ترویج فریضتین، نظارت بر اجرای فریضتین و حمایت از آمران و امر عفاف و حجاب است. طاهری آکردی با بیان اینکه در بحث ترویج امر به معروف مباحثی را دنبال می‌کنیم، افزود: برای مدیران و ضابطین قضایی مباحثی را در راستای ترویج امر به معروف مطرح کردیم و حتی در حوزه هنر نیز با ساخت آثار هنری که برگرفته از هوش مصنوعی است در جشنواره‌های مختلف برای ترویج فریضتین تلاش کردیم. وی با اشاره به نقش شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های دولتی بیان کرد: در دستگاه‌های دولتی شوراهای امر به معروف را فعال کردیم و به آنان تاکید کردیم که برای رفع مشکلات راهکار ارائه کنند. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه در یک بخش از حوزه امر به معروف دستگاه‌ها ملزم به شنیدن دغدغه‌ها هستند،‌گفت: ما از آمر به معروف حمایت می‌کنیم و در امر به معروف مچ گیری مورد نظر نیست، بلکه دست گیری مورد توجه است.طاهری آکردی به بحث حمایت از آمران امر به معروف اشاره کرد و افزود: بحث شعبه ویژه قضایی و دیگر موارد برای آمران امر به معروف در دست انجام است.

وی با تاکید به اینکه طرح نور معلول از چند طرح است، بیان کرد: وقتی دستگاه‌ها به درستی عمل نمی‌کنند، ناجا ورود می‌کند. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه امر به معروف به دو طریق انجام می‌شود، تصریح کرد: یکسری از آمران امر به معروف تحت نظارت ما عمل می‌کنند و یک تعداد دیگر افرادی هستند که با ما ارتباط مستقیم کاری ندارند اما به دلیل اینکه نسبت به کشور و اتفاقات درون آن اِرق دارند مباحث را به ما اطلاع می‌دهند.

طاهری آکردی با اشاره به نقش ستاد امر به معروف در دستگاه‌های دولتی بیان کرد: از حدود یک سال پیش که ستاد عفاف و حجاب تشکیل شد، تمام دستگاه‌ها موظف شدند که زیر نظر این ستاد عمل کنند و تمام مراکز اداری و علمی در دنیا قانون پوشش وجود دارد، اما متاسفانه در ایران این مهم در ادارات و مراکز علمی وجود ندارد. وی با بیان اینکه وقتی ستاد قانون پوشش را اعلام کرد خیلی‌ها موضع گرفتند،‌ افزود: ستاد امر به معروف قدرت برخورد ندارد و فقط می‌تواند تذکر و گزارش دهد، اما در حوزه‌هایی همچون تضییع حقوق بیت المال و یا تضییع حقوق آمران ورود می‌کنیم و یا اگر گزارشاتی مبنی بر تخلفات اداری ارائه شود، حتما پیگیری می‌کنیم. وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان کشور در راستای ترویج بی‌بند و باری گفت: نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

محمد مهدی صدیقی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این نشست با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گیلان، مباحث مختلفی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر مطرح و بررسی شد و یقینا نتایج خوبی نیز حاصل می‌شود

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=25870

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.