• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
همزمان با هفته رشت صورت گرفت؛

رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من)

  • کد خبر : 23287
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من)
گیل نوین_گیلان: همزمان با هفته رشت ؛ پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) رونمایی شد.

به گزارش گیل نوین/؛به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) امروز دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ همزمان با هفته رشت با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر، رحیم شوقی شهردار، محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان و سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری رشت در مراسم مذکور با اشاره به تاکید و جدیت شوقی شهردار در راستای عملیاتی شدن شهر هوشمند در سال جاری اظهار کرد: رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است.

روح الله یزدانی، ایجاد شهر هوشمند را نیازمند آماده سازی برخی موارد در حوزه های شهرداری رشت عنوان کرد و افزود: معاونت های شهرداری به عنوان بهره برداران اصلی در حوزه های مختلف شهری در کنار ما بودند تا سامانه (رشت من) راه اندازی شود.

وی اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، محیط هوشمند، تحرک یا حمل و نقل هوشمند، حکمرانی هوشمند و مردم هوشمند را شاخصه های شهر هوشمند برشمرد و بیان کرد: برای حرکت به طرف اهداف شش گانه مذکور ابتدا می طلبید زیرساخت هایی را پیاده سازی کنیم و مهم ترین آن حفاری و ایجاد کانال فیبر نوری در سطح شهر بود.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت از ۱۰۰ کیلومتر حفاری به منظور قرار دادن فیبر نوری در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد سیستم هفت کاناله، ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در حفاری های مذکور قرار دادیم و حفاری ها ترمیم شده است.

یزدانی با اشاره به دو مصوبه شورای اسلامی شهر رشت در تایید لایحه شهرداری در اجرای هوشمندسازی شهری، خاطرنشان کرد: بخش سامانه شهروند سپاری در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) ایجاد شده است.

وی به قطع سه روزه ارائه خدمات شهرداری رشت به منظور تجمیع فعالیت ها در مرکز سرور شهرداری اشاره کرد و گفت: طی ۱۸ سال گذشته همواره به دنبال اتفاق مذکور بودیم و این امر محقق شد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت با بیان اینکه درگاه پرداخت الکترونیکی در راستای تجارت الکترونیکی در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (سامانه رشت) تحقق پیدا کرده است، اظهار کرد: سال آینده موضوع کیف پول هوشمند به صورت مجازی و موضوع های مختلف در این زمینه را در برنامه داریم.

یزدانی، ارائه خدمات و بهره وری بهتر در شهر هوشمند را نیازمند یکسری الزام ها و بهینه سازی ها ذکر کرد و افزود: اتصال به دیگر دستگاه ها با بستری که وزارت ارتباطات فراهم کرده، استعلام بین دستگاهی از طریق سامانه (رشت من) امکانپذیر است.

به گفته وی، سامانه (رشت من) یک پنجره واحد خدمات الکترونیک محسوب می شود که منبعی برای حضور شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری رشت به صورت یکپارچه با قابلیت اتصال به سایر دستگاه است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت با اشاره به پیاده سازی گزینه سامانه شفافیت در پنجره واحد خدمات الکترونیک (رشت من)، بیان کرد: به زودی نسخه جدید سامانه شفافیت در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت راه اندازی می شود.

یزدانی اضافه کرد: اطلاعات پروژه های عمرانی شهرداری از گزینه هایی است که به درخواست شهردار رشت در سامانه مذکور ایجاد شده و شهروندان می توانند اجرای پروژه ها را با قابلیت روزشمار مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه سامانه جامع منابع انسانی در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) ایجاد شده است، تصریح کرد: وقتی می خواهیم خدمتی را به شهروندان ارائه کنیم نیاز است کارکنان سازماندهی شوند و نظارت ویژه ای باشد و در این راستا سامانه جامع منابع انسانی در معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری رشت بارگذاری و اجرایی شده است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت به ایجاد سامانه تحت وب مکاتبات اداری در پنجره واحد خدمات الکترونیک رشت من اشاره کرد و یادآور شد: ثبت صدور مکاتبه ها توسط مدیران از طریق درگاه مذکور انجام می شود.

یزدانی از راه اندازی گزینه نامگذاری معابر در سامانه رشت من خبر داد و بیان کرد: برای تحقق امر مذکور تفاهمنامه پلاک هوشمند با اداره کل پست گیلان منعقد شده است.

وی با اشاره به ایجاد استانداردهای شناسه خدمت، عنوان خدمت و استفاده خدمت برای نخستین مرتبه با تلاش حوزه تحول اداری در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من)، خاطرنشان کرد: قرار است برای سایر فرآیندها نیز شناسه های مذکور تهیه شود ضمن اینکه شهروندان حتی می توانند عملکرد سازمان را امتیازدهی کنند.

رییس سازمان فاوای شهرداری رشت به گزینه کنترل پروژه های عمرانی در پنجره واحد خدمات الکترونیک (رشت من) اشاره کرد و افزود: سامانه ۱۳۷ و سامانه توزین هوشمند کارخانه آسفالت از جمله گزینه هایی محسوب می شود که در پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) راه اندازی شده است.

یزدانی با اشاره به اتصال به پنجره خدمات دولت از طریق سامانه رشت من، اظهار کرد: شهروند با شماره موبایل خود می تواند به تمام درگاه ها حتی درگاه شهرداری رشت متصل شود.

وی، سامانه شهروندسپاری را از سامانه هایی ذکر کرد که همواره شهرداری رشت به دنبال آن بود، تصریح کرد: قسمت عمده ای از مراجعه شهروندان بابت موضوع هایی است که در سامانه شهروند سپاری و زیر مجموعه آن اتفاق می افتد و در این راستا سامانه شهروند سپاری با بخش های مختلف راه اندازی شده است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت به گزینه تصدیق گواهی در سامانه شهروند سپاری اشاره کرد و گفت: اعلام ضابطه هوشمند، پرداخت عوارض نوسازی و پاسخ نقل و انتقال از دیگر گزینه های سامانه شهروند سپاری محسوب می شود که فعال شده است.

یزدانی از عکسبرداری ۳۶۰ درجه ای محدوده گلسار شهر رشت به صورت پایلوت در سامانه شهروند سپاری خبر داد و یادآور شد: کارشناس شهرداری با کلیک روی نقطه مورد نظر می تواند محدوده را پیدا کرده و نمای ظاهری ساختمان را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۸ هزار و ۸۳۱ استعلام نقل و انتقال و ۴۵ هزار و ۷۵۱ فیش نوسازی سال گذشته در شهرداری رشت داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته ۶۴ هزار سفر درون شهری برای مراجعه به شهرداری اتفاق افتاد و با راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) این تعداد سفر کمتر انجام می شود ضمن اینکه ذخیره انرژی اتفاق می افتد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت، حفظ پارکینگ و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان را از ویژگی های راه اندازی سامانه رشت من ذکر کرد و گفت: پلیس راهور می تواند برنامه ریزی برای هوشمندسازی شهری داشته باشد و از این طریق می توانیم سه بعد هوشمندسازی را انجام دهیم.

رئیس شورای شهر رشت در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت :

الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت خواسته اعضای شورا / شهردار رشت به دنبال کارهای تبلیغاتی نیست/ انجام کلیه فعالیت های شهرداری رشت به صورت الکترونیکی

رئیس شورای شهر رشت گفت: الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت خواسته تمامی اعضای شورا است که به حول الهی و تاکیدات شورا و تلاش های شهردار رشت محقق شد.

به گزارش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت ظهر امروز در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت در مکان تالار مرکزی این شهر با خیر مقدم به حاضرین در این مراسم و تبریک هفته رشت و فرا رسیدن دوازدهم دی مصادف با روز رشت اظهار کرد: از تمامی دست اندرکاران برنامه های هفته رشت تقدیر می کنم و هفته رشت سال جاری بسیار پُر بارتر از سال های گذشته برگزار شد و رویداد بزرگ خوراک در کنار پوشش خبری در داخل کشور از چند شبکه تلویزیونی دیگر کشورها از جمله چین و ‌ترکیه و ….نیز پخش شد.

وی با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و مقام مادر افزود: سیزدهم دی ماه مصادف با سالروز شهادت سردار بزرگ استکبار ستیز شهید حاج قاسم سلیمانی است و یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهدای ایران اسلامی را گرامی می داریم.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه سال‌های طولانی به دنبال تحقق شهرداری هوشمند بودیم تصریح کرد: یکی از خواسته های شورا طی ادوار گذشته الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود و از قضا یکی از برنامه هایی که شهرداران در زمان معارفه ارائه می کردند موضوع الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود که به حول الهی و با تاکیدات شورا و پیگیری های های رحیم شوقی شهردار رشت و تلاش سازمان فناوری ارتباطات شهرداری رشت تحقق پیدا کرد.

کارگرنیا به مدت زمان فعالیت رحیم شوقی در جایگاه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: حدود ۸ ماه از فعالیت رحیم شوقی سپری شده است و طی این مدت توانست بخشی از این خواسته بحق شورا را محقق کند و امروز شاهد آیین رونمایی از این سامانه هستیم که جای تقدیر دارد و متاسفانه پیش تر از این برخی از شهرداران ادوار گذشته فقط به پرداخت حقوق پرسنل بسنده می کردند و به علت بی توجهی های صورت گرفته در برخی از پروژه ها ، با شکایت پیمانکاران ، ضرر و زیان فراوانی نیز به بیت المال تحمیل شد.

وی با تاکید به اینکه فرصتی که در اختیار شوقی به عنوان شهردار رشت قرار دارد در اختیار دیگر شهرداران پیشین نیز قرار داشت افزود: رحیم شوقی شهردار رشت به دنبال کارهای تبلیغاتی نیست و تمام عزم خود را برای کار و خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته و از این بابت تشکر می کنم .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه حجم مراجعات به شهرداری رشت بابت مباحث مختلف فراوان است تصریح کرد: برای یک استعلام کوچک ،نیاز بود شهروند به ساختمان شهرداری مراجعه کند و این امر در کنار صرف زمان طولانی ،مشکلات دیگری از جمله افزایش ترافیک و… را نیز رقم می زد حال با این اقدام، بسیاری از کارهای مردم تسریع و از بروز برخی از رانت ها و مفسده نیز جلوگیری می شود و البته باید شهرداری نسبت به تکمیل سامانه و پوشش قرار دادن تمامی فعالیتهای شهرداری در کوتاهترین زمان اقدام کند.

رئیس شورای رشت در پایان از تلاشهای تمامی مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری رشت که صادقانه به مردم خدمت می کنند تقدیر کرد.

 

.

 

لینک کوتاه : https://gilnovin.ir/?p=23287

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • پیام هایی که حاوی تهمت، افترا و غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
    • دیدگاه های شما، پس از تایید مدیریت در وب سایت خبری گیل نوین منتشر خواهد شد.